Udfordringen:
Udbuddet af mobiltelefoner er stort, og for forbrugeren kan det være vanskeligt at træffe et valg.

Tidligere investerede SONY Mobile mange ressourcer i konsulenter til at undervise sælgerne hos deres forhandlere. Når sælgerne bliver eksperter i produktet, så sælger de det bedre.

Det var imidlertid en udfordring at nå ud til alle sælgerne, både ressourcemæssigt og rent praktisk. SONY Mobile havde derfor brug for en digital platform, hvor de kunne håndtere produktnyheder, uddannelse og tekst med videoer og tutorials til sælgerne.

Løsningen:
Upgrader-platformen gav os et SONY Mobile Community med mulighed for at uddanne og aktivere sælgerne uden, at en konsulent behøver at være tilstede. Hver sælger logger ind og har adgang til sine aktuelle aktiviteter og målsætninger.

Administrationsmodulet giver SONY Mobile et real time overblik over, hvem der har gennemført, hvilke e-learnings og med hvilket resultat. For at motivere sælgerne til at gennemføre og forstå de forskellige e-learnings, belønnes de efter hver test med point. Sideløbende lanceres ofte konkurrencer med attraktive præmier med henblik på at holde fokus på produkter og viden.

Resultatet:
At være ‘top of mind’ hos sælgerne giver SONY Mobile åbenlyse fordele i forhold til konkurrenterne. Udover at opnå store besparelser på drift af konsulenter har platformen givet SONY Mobile en unik adgang til hurtig at lancere og implementere kampagner, konkurrencer og lignende tiltag i deres netværk af eksterne forhandlere.